10 najlepszych zabaw z woreczkami sensorycznymi

Kto z nas nie pamięta z przedszkola czy zajęć wychowania fizycznego małych szeleszczących woreczków? W naszym systemie edukacyjnym przypuszczam, że nie ma osoby, która by się nimi nie bawiła. Gdy je uszyłam jeden wylądował na mojej głowie. Wierzcie lub nie - poczułam się jak w szkole. Polecam zrobienie ich samemu, bo to naprawdę żadna sztuka. Jeśli nie macie maszyny można wykorzystać skarpetki, które gdzieś zgubiły parę lub gumowe rękawiczki. Wystarczy wsypać do nich np. groch, kaszę, ryż, drewniane koraliki i zawiązać mocny supeł. Oczywiście można też kupić. Jedno jest pewne warto je mieć w domu.



ZABAWY Z WORECZKAMI SENSORYCZNYMI 


1.WORECZKOWY MASAŻ - rozwija zmysł równowagi

Woreczki układamy na podłodze tworząc długiego węża. Zachęcamy dziecko do spaceru po woreczkach, najlepiej gołymi stopami. 


2.KRĘGLE - 
rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową i ćwiczą koncentrację uwagi
Jako kręgle ustawcie plastikowe buteleczki po jogurtach lub wodzie mineralnej. Ustalcie linię zza której rzucacie. Rzut woreczkiem i gotowe. 

3. LUSTRO - rozwija poczucie własnego ciała 
Dorosły staje naprzeciwko dziecka. Objaśnia, że teraz będą zachowywać się jak w odbiciu lustrzanym. Dziecko wykonuje czynności, które pokazał rodzic np. kładzie woreczek na głowie, podrzuca woreczek do góry, siada na woreczku, wkłada woreczek pod koszulkę itp. 


4.ZGADNIJ CO TO - rozwija zmysł dotyku 

Woreczki wysypujemy przed dzieckiem, zachęcamy do dotykania woreczka i próby zgadnięcia co znajduje się w środku. Jeśli mamy po dwa woreczki z takim samym wypełnieniem - odszukujemy pary.


5.ZŁAP MNIE - rozwija sprawność motoryczną

Zdejmujemy skarpetki, zachęcamy dziecko by spróbowało złapać woreczek palcami stóp i podnieść go góry. 


6.RZUT DO CELU - rozwija sprawność motoryczną oraz koordynację ruchową podczas rzutu

Wyznaczamy cel do którego rzucamy nasze woreczki może to być koszyk lub zaznaczona linia. Dla starszych dzieci z dużego kartonu można zrobić bramkę wycinając kilka otworów do których będzie trzeba trafić woreczkiem.

7. SCHOWAJ WORECZEK 

Kładziemy woreczek na podłodze, na umówiony znak (np. klaśnięcie) zadaniem dziecka jest stanąć na woreczku tak by był niewidoczny, schować go pod swoimi stopami.



8. MODELKI - kształtuje poprawną postawę ciała
Na podłodze wyznaczamy linię. Woreczek umieszczamy na głowie i próbujemy przejść z nim po w oznaczonej trasie. 


DLA NIEMOWLAKÓW:zabawy woreczkami sensorycznymi mogą zacząć już niemowlaki

9. ODKRYWCY 

Gdy dziecko leży na brzuszku podsuń mu kilka woreczków o różnym wypełnieniu, ciężarze, kolorze. Dostarczysz mu ciekawych doznań sensorycznych. Noworodek skrobiąc woreczki paluszkami, podnosząc, upuszczając, będzie rozwijał nie tylko zmysł dotyku ale również słuchu oraz wzroku.

10. CIEPŁY OKŁAD 
Dla noworodków, które często cierpią na kolki, woreczek wypełniony pestkami wiśni, zagrzany w mikrofalówce doskonale sprawdzi się w roli okładu. Dla starszych dzieci ciepły woreczek można wykorzystać do zabawy, w dużym worku schować wszystkie woreczki. Następnie zachęcić dziecko do znalezienia magicznego :) ciepłego woreczka.








23 komentarze:

  1. Ja się zabieram do uszycia takich woreczków od dłuższego czasu. Chyba w końcu skorzystam z tego, że mam babcię krawcową. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje dzieciaki non stop wracają do zabaw z woreczkami, bardzo je lubią, polecam każdemu bo to prosty pomysł na fajną zabawę. Dzięki za podpowiedzi jak jeszcze można się nimi bawić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jden woreczek a tyle mozliwosci ;) Z tymi pestkami wwisni to mnie zaciekawilas :) Pierwszy raz o tym slyszalam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Woreczki dają bardzo dużo możliwości :) Tanie w przygotowaniu i nawet prawdę mówiąc nie potrzebna jest maszyna.

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł :) My mamy węża sensorycznego, ale na woreczki można wymyśleć różne zabawy :) Na pewno wykorzystam pomysł :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ moje dzieciaczki uwielbiały te woreczki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach uszycie, takie woreczki to świetna sprawa. Aż mnie zmobilizowałaś swoim wpisem, ruszam z produkcją po świętach.

    OdpowiedzUsuń
  8. znalezienie takich woreczków na tym dywanie nie jest takie proste, super rozwija zdolności dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słuchajcie, a co sądzicie o takim rozwiązaniu jak Siłownie plenerowe dla dzieci? Waszym zdaniem warto jest odwiedzać takie miejsca razem z dzieckiem aby zasnało trochę aktywności fizycznej?

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam zdania na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  11. 52 year-old Structural Engineer Emma Royds, hailing from Beamsville enjoys watching movies like Parasite and Ice skating. Took a trip to Humayun's Tomb and drives a Mercedes-Benz 540K Special Roadster. idz teraz

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dostałem pożyczkę od Christy Walton Finance, wpadłem w ręce oszustw, dopóki nie spotkałem tego wiernego pożyczkodawcy, który udzielił mi pożyczki w wysokości 70 000 zł, teraz wierzę, że nadal istnieją prawdziwi pożyczkodawcy online, oto e-mail (christywalton355@ gmail.com) pożyczkodawcy, jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pomocy finansowej, możesz skontaktować się z nim w celu uzyskania pomocy: christywalton@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

 

Obserwatorzy

PARTNERZY

PARTNERZY
Portal Integracja Sensoryczna

.

.

.

.

Autorka

Witaj! Mam na imię Sylwia. Jestem żoną, mamą, pedagogiem. Uwielbiam polskie tradycje i rodzinny Kraków. Lubię zapach domowej kuchni oraz szeroko pojęte majsterkowanie. Cieszę się z drobiazgów, zatrzymuję w kadrach chwile i uczę się żyć naprawdę.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *