Memo dźwiękowe - puszki szmerowe

Zabawa polega na rozpoznaniu par takich samych dźwięków. Dziecko dzięki temu zadaniu ćwiczy pamięć słuchową oraz koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Poza tym doskonali koncentrację, skupia uwagę na odbiorze dźwięków, różnicuje je i identyfikuje.


W pedagogice Montessori puszki szmerowe to jeden z obowiązkowych materiałów z którymi pracuje dziecko. W innych kręgach znane są jako memo dźwiękowe. Możliwości ich wykonania jest wiele. Widziałam wariacje m.in z kubeczków po ciastolinie, opakowaniach po lekach czy buteleczkach po jogurtach. Ja zdecydowałam się na wykorzystanie pustych opakowań po jajkach, które niedawno odziedziczyłam w spadku. 




Wykonanie memo dźwiękowego polega na umieszczeniu sypkich produktów(np. grochu, kaszy, cukru, ryżu, kulek) w pojemniczkach. Oznaczeniu par znaczkiem kontrolnym oraz wprowadzeniu jakiegoś elementu, który będzie różnicował wygląd np. oklejenie taśmą lub pomalowanie farbą. 




Zachęcam do wspólnej zabawy. 

6 komentarze:

 

Obserwatorzy

PARTNERZY

PARTNERZY
Portal Integracja Sensoryczna

.

.

.

.

Autorka

Witaj! Mam na imię Sylwia. Jestem żoną, mamą, pedagogiem. Uwielbiam polskie tradycje i rodzinny Kraków. Lubię zapach domowej kuchni oraz szeroko pojęte majsterkowanie. Cieszę się z drobiazgów, zatrzymuję w kadrach chwile i uczę się żyć naprawdę.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *