Świecące gwiazdki - zabawa sensoryczna w ciemności

Sposobów na zabawy sensoryczne jest wiele, lecz dzisiejsza propozycja jest wyjątkowa, bowiem łączy w sobie wiele elementów, które dzieci uwielbiają. Zabawy w ciemności zawsze mają w sobie coś zagadkowego, coś co przyciąga uwagę dzieci. Zadanie polega na odszukaniu fluorescencyjnych gwiazdek, które ukryły się w ryżu a następnie ułożeniu ich według wzoru na planszy, tworząc gwieździste niebo. Frajda dla maluchów gwarantowana. 

Cele edukacyjne: 

- stymulacja wzrokowa i dotykowa 

- doskonalenie koordynacji oko-ręka

- usprawnianie motoryki małej, 

- doskonalenie precyzyjnych ruchów palców 


Do zabawy potrzebujecie:
- kilku fluorescencyjnych gwiazdek 

- ryżu zabarwionego na niebiesko 

- pojemnika z niskim brzegiem na ryż 

- tacki na której ustawicie pojemnik (ułatwi sprzątanie po zabawie)

- kartki z odrysowanymi gwiazdkami







Dajcie znać czy Wasze dzieci lubią zabawy w ciemności. 
Pozdrawiamy 


6 komentarze:

  1. Genialne są Twoje pomysły! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę sie zaopatrzyć w te gwiazdki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogę zapytać jak zafarbowałaś ryż ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może ja napiszę posta, tak będzie najłatwiej. A najkrócej pisząc ; wrzuciłam ryż do torebki wlałam barwnik z wodą a potem wysuszyłam ryż.

      Usuń

 

Obserwatorzy

PARTNERZY

PARTNERZY
Portal Integracja Sensoryczna

.

.

.

.

Autorka

Witaj! Mam na imię Sylwia. Jestem żoną, mamą, pedagogiem. Uwielbiam polskie tradycje i rodzinny Kraków. Lubię zapach domowej kuchni oraz szeroko pojęte majsterkowanie. Cieszę się z drobiazgów, zatrzymuję w kadrach chwile i uczę się żyć naprawdę.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *