Farby z pianki do golenia doskonała zabawa sensoryczna

Farby z pianki do golenia to doskonała zabawa sensoryczna. Wielokrotnie pisałam już jak ważne dla wspomagania rozwoju dziecka jest włączenie w jego plan dnia zabaw sensorycznych, które dostarczą mu różnorodnych bodźców co w rezultacie oprócz figlowania skutkuje utworzeniem nowych połączeń między neuronami(zainteresowanych zachęcam do poczytania na temat integracji sensorycznej). Dzisiejsza propozycja pochłonie zarówno małe jak i starsze dzieci. Farby z pianki do golenia są wyjątkowe w dotyku, miękkie i puszyste. Przypominają krem do tortu. Mój specjalista od figlowania, który testuje blogowe zabawy, był zachwycony i zdecydowanie będziemy powracać do tej formy aktywności. Z założenia w dzisiejsze malowanie mieliśmy zaangażować stopy, ale dołączyły również ręce. Jest to jedna z tych zabaw, które rządzą się zasadą im brudniej tym lepiej, więc rodziców o słabych nerwach zachęcam do zorganizowania zabawy na świeżym powietrzu lub od razu w wannie. 


Do zabawy farbami z pianki do golenia potrzeba:


- pianki do golenia 

- barwników spożywczych lub farb w płynie 

- pojemnika na farbę 

- dużego arkusza papieru 

- folię do zabezpieczenia podłogi

- wanny z wodą aby domyć dziecko po zabawie ;) 












6 komentarze:

  1. Super pomysł :) Muszę kiedyś mojemu małemu taką zabawę zrobić :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiamy się brudzić! Skorzystamy z pomysłu, bankowo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiliśmy już coś takiego w tym roku, tyle że malowaliśmy palcem. Nie pomyślałam, że można też stopami. Pianka to świetny materiał sensoryczny i chyba jeden z naszych ulubionych. Koniecznie musimy spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. też parę dni temu na to wpadłam. albo wynalazłam w internetach. już sama nie pamiętam. zrobiłam to jednak w wannie z użyciem pędzla. wyszło całkiem czysto i bez bałaganu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ŚWIETNY POMYSŁ :))) kradnę :) i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

 

Obserwatorzy

PARTNERZY

PARTNERZY
Portal Integracja Sensoryczna

.

.

.

.

Autorka

Witaj! Mam na imię Sylwia. Jestem żoną, mamą, pedagogiem. Uwielbiam polskie tradycje i rodzinny Kraków. Lubię zapach domowej kuchni oraz szeroko pojęte majsterkowanie. Cieszę się z drobiazgów, zatrzymuję w kadrach chwile i uczę się żyć naprawdę.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *