Tipi

Jak uszyć tipi dla dziecka?

Czy pamiętacie ulubione zabawy z dzieciństwa? Moim numerem jeden było budowanie tuneli przez cały pokój, namiotów, skrytek, szałasów z gałęzi. Mój dwulatek wkroczył w ten etap. Uwielbia skrytki. Uszyłam dla niego tak popularne teraz tipi. Trochę się obawiałam czy moje zdolności krawieckie są wystarczające, ale okazało się, że to całkiem prosta sprawa. 3 metry materiału, 5 kijków, 3 godziny wolnego czasu i jest nasz indiański namiot. Zbawienny na długie jesienne i zimowe wieczory. Ze względu na swoją mobilność przyda się też wiosną podczas pikników a latem na działce będzie chronił nas od słońca. A gdy się znudzi wystarczy go zwinąć i schować do szafy. Nadal zachwycam się nad tym jak wiele radości potrafi sprawić kawałek materiału i kilka kijków.




Aby uszyć tipi potrzebujesz:
  • kawałka materiału (np. starych zasłon) 3 metrów długości 1,5 szerokości
  • 5 kijków ( u nas zwykłe bambusowe) o wysokości 1,8 m
  • maszyny do szycia

Z materiału trzeba wyciąć 5 trójkątów. Boki zszyć razem, następnie zszyć ponownie tworząc na każdym boku tunel na włożenie kijka. W piątym trójkącie zrobić wejście rozcinając materiał na pół i obszywając go do środka. 







11 komentarze:

  1. Cudne, piękne kolorki:) My też mamy energetyczne tipi- te biele i delikatności nie nadają się na wigwam dla małego rozbójnika, prawda ?! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie do mojego dwuletniego wulkanu energii bardziej pasuje ten energetyczny pomarańcz :)

      Usuń
  2. Świetny pomysł! Jestem pod wrażeniem estetyki i dokładności w wykonaniu. Prawdziwy talent z Ciebie :). Pozdrawiam (i zapraszam "do siebie")

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo! Jest piękny! Tak ja Ty zachwycam się tipi. Takie proste, a daje tyle możliwości. Antidotum na nudę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny.Ostatnio ogladałam u Dorota Was urzadzi i ona robila bez szycia taki.Szybki i prosty sposob.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tipi jest przepiękne, A to że samodzielnie wykonane to już w ogóle WOW!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj!
    Świetne tipi! Aż chce się robić swoje... ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekne tipi! A ten porarancz i czarnymi dodatkami dodaje charakteru! ;) Szkalam czegos podobnego na necie, ale nic nie znalazlam narazie. Jaki to material i gdzie udalo sie go Pani zdobyc? Dziekuje za rade:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał kupiłam w Ikea, jest tani i gruby, dzięki temu tipi jest solidne i nie mnie się podczas przechowywania za zasłoną :)

      Usuń
  8. Grunt to dobry pomysł... spróbuję :) Dzieci na pewno z takiego tipi się ucieszą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a ile cm na górze tego trójkąta, bo wysokość 1,5m rozumiem?

    OdpowiedzUsuń

 

Obserwatorzy

PARTNERZY

PARTNERZY
Portal Integracja Sensoryczna

.

.

.

.

Autorka

Witaj! Mam na imię Sylwia. Jestem żoną, mamą, pedagogiem. Uwielbiam polskie tradycje i rodzinny Kraków. Lubię zapach domowej kuchni oraz szeroko pojęte majsterkowanie. Cieszę się z drobiazgów, zatrzymuję w kadrach chwile i uczę się żyć naprawdę.

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *